Miért érdemes online medikai rendszert használni?

...azért, mert segíti a munkát


Hogyan segít? Az ügyfélkezelési terhek jelentős részét leveszi a vállunkról, gondoljunk csak arra, hogy valaki online foglalhat időpontot a kezelésre.
A legegyszerűbb példa:


A telefonos foglalás folyamata és hátrányai
  1. lépés: A leendő páciens telefonál a recepcióra. Ekkor felmerül rögtön a kockázat: A recepción nem veszik fel/foglalt a vonal/vége a munkaidőnek, egyszóval nem tudja az ügyfél elérni a recepciót. Máris 50% esély van az ügyfélvesztésre, mert 2019-ben az átlagos érdeklődő az első sikertelen kísérlet után már mást fog tárcsázni.
  2. lépés: Az ügyfél eléri a recepciót, időpont egyeztetésbe kezdenek szóban, ami akár több percet is igénybe vehet, ha pedig csak egy recepciósunk van, vagy nincs telefonközpontunk, rögtön életbe lép az első pont. Arról nem is beszélve, hogy ez idő alatt a recepciós munkatárs nem tud semmilyen más munkát végezni.
  3. lépés: Sikerül az időpont egyeztetés, és ha az ügyfél később nem módosít időpontot (mert akkor újra az 1. és 2. lépés következik) mindenki elégedett lehet.

Ha megnézzük a fenti példát láthatjuk, hogy a folyamat ugyan zökkenőmentesen lezajlik, de attól, hogy valami jól működik, nem érdemes elgondolkodni rajta, hogyan lehetne tovább javítani?

Szerintünk érdemes.

Az érdekesség kedvéért nézzük most meg, hogy mindez a folyamat hogyan zajlik egy jól beállított MediCRM rendszerrel:


Az online időpontfoglalás folyamata és előnyei
  1. lépés: A leendő páciens felkeresi szolgáltatásának weboldalát, érdeklődik, és rátalál az online időpontkérés menüpontra. Akár vasárnap, akár éjszaka van, az online foglalás működik, így a itt a folyamat nem futhat zátonyra, nincs kockázat.
  2. lépés: A páciens a felületen megadhatja a számára ideálisnak vélt időintervallumot és azt a kezelést, amit igénybe szeretne venni, ekkor a rendszer automatikusan leválogatja neki a még elérhető időpontokat. Mivel a rendszer figyeli az ütközéseket, itt sincs kockázat.
  3. lépés: A páciens megadja a szükséges adatait (igény esetén akár anamnézis lapot is kitölthet online), a rendszer pedig tudomásul veszi a foglalását, kiküldi az emlékeztető és értesítő e-maileket, szóval itt sincs kockázat. Eljön a foglalkozásra, és elégedetten távozik, amennyiben időpontot szeretne módosítani, még mindig megteheti akár e-mailben, akár telefonon.

Összehasonlítva a példákat, az eredményben nincs nagy különbség, viszont a recepciós kollégának a második esetben egy percnyi munkája sem volt az ügyféllel. Az így felszabadult perceket pedig pihenésre, vagy egyéb munkákra tudja fordítani, de mindenképpen oda jutunk, hogy az online foglalás használata esetén legalább egy, a munkafolyamatban érintett személy szó szerint jobban jár. És ez még csak egyetlen funkciója a MediCRM rendszernek.

...mert az ügyfélre fókuszál


Általánosságban elmondható, hogy vannak piaci szegmensek, ahová a trendek nem igazán, vagy csak nagyon megkésve törnek be.
Az egészségügy is tipikusan ezen szegmensek halmazába tartozik, azonban így, hogy egyre inkább teret nyernek a magánkézben lévő egészségügyi létesítmények (ennek a jelenségnek az okait most nem tárgyaljuk), érezhető, hogy versenyhelyzet fog kialakulni, ahol percről percre változhatnak a létesítmények reputációi, felértékelődik az ügyfélelégedettség, hiszen ebben a szektorban a páciensek el fogják várni, hogy valódi szolgáltatást kapjanak.

Hogy azt érezzék, valóban ők vannak a középpontban.

Mi pedig tegyünk érte, hogy így is legyen!

Rögtön oda jutunk, hogy mennyire fontos az, hogy a foglalás-kezelés folyamata a legkevesebb időt igényelje mind az ügyfél, mind a szolgáltató szempontjából. Ezen felül fontos az is, hogy az ügyfél ne egy olyan weboldalon próbáljon meg foglalni, ami szemmel láthatóan elavult technológiákat használ, mert ez máris csökkenti a pozitív megitélést.
Azt pedig már tudjuk, hogy a rossz hírek szárnyakon járnak, a jó hírek viszont ólomlábakon, így nem nehéz kikövetkeztetni, hogy előbb-utóbb mi lesz a sorsa annak a létesítménynek, amelyik nem sokat ad az ügyfelei maximális megelégedésére. Igen, ha nem vigyázunk, a konkurencia idővel előnyre tesz szert.

Ügyfélközpontú szakrendelés megszervezése

...mert a szolgáltatót is elkényezteti


Az orvos nyugodtabban dolgozhat a megfelelő medikai rendszerrel
Vajon van olyan ember az orvosi szektorban, aki még soha nem volt elmaradva a papírmunkával?
Aki mindig minden leletet, jelentést, dokumentumot határidőre elkészített?
Aligha, legalábbis manapság, amikor az egészségügy állandó nyomás alatt van.

Tudjuk, hogy kimondottan egészségtelen összemosni a munkát a pihenéssel, de belegondolt már, hogy a MediCRM segítségével, az ügyfelek dokumentumait, leleteit akár a tengerpartról is intézheti?

Nem mondjuk, hogy ez egy követendő példa, mert a munkát szerencsésebb az irodában hagyni, de biztosak vagyunk benne, hogy mindenkivel előfordult már olyan vis maior helyzet, amikor jól jött volna, ha az irodája elérhető a laptopjáról.
A lehetőség ebben az esetben már adott.
Sőt, ennél sokkal több lehetőség is.